Paralela 45 susține că a fost amendată de Consiliul Concurenței pentru 11 email-uri fără niciun impact pe piață

15

Compania Paralela 45 susține că a fost amendată de Consiliul Concurenței pentru „11 email-uri, fără niciun impact pe piață”, solicitând instituției activitate de prevenție și lămuriri legate de practicile neconcurențiale, arată un comunicat al companiei, conform mediafax.

Consiliul Concurenţei a anunțat, luni, că a sancţionat 13 agenţii de turim şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu amenzi în valoare totală de peste 11,4 milioane de lei (aproximativ 2,45 milioane de euro). Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agenţii de turism și-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, ca să nu scadă preţurile produselor sau pachetelor turistice comercializate.

„Există multe practici ale Consiliului Concurenței care nu sunt cunoscute publicului larg. De unde să știi că dacă primești un email neconform cu regulile de concurență, trebuie să te dezici? Nimeni, niciodată, nu a făcut astfel de precizări, iar activitatea de prevenție a Consiliului Concurenței este aproape zero. Referitor la acest aspect, Paralela 45 a înaintat către Consiliul Concurenței, chiar înainte de începerea acestei investigații, o adresă prin care solicită clarificări cu privire la practicile concurențiale. Adresa a rămas fără răspuns!”, arată un comunicat al Paralela 45.

În plus, analizele făcute de Consiliul Concurenței în cadrul investigației activității agențiilor de turism nu au la bază verificarea impactului în piață.

“Paralela 45 a fost amendată pentru o corespondență de 11 email-uri, fără niciun impact pe piață. Discuțiile despre împărțirea locurilor pe charter dintre turoperatori nu au avut un impact negativ în piață, nu au creat prejudicii nimănui. Nu e nimic ilegal ca touroperatorii să își împartă locurile pe avioane, aceeași practică este întâlnită și în străinătate. Împărțirea locurilor pe un charter se face pentru a avea garanția că acesta va opera întregul sezon. Nu sunt tarife impuse, sunt costurile reale ale vacanțelor pe charter. Reducerile la cazare pentru pachetele pe charter vin de la hotelieri, ori fac parte din campanii pe care le au, din când în când, touroperatorii”, declară Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.

Informațiile prezentate Consiliul Concurenței de agenția care a primit imunitate la amendă sunt exagerări făcute cu scopul de a nu fi sancționat la fel ca restul touroperatorilor, apreciază compania.